Program / M A R I B O R I N G: DNEVI IMPROVIZIRANIH MUZIK (22.,23.,24. oktober)

Oktober 13123456/78910111213/14151617181920/21222324252627/28293031
Sre 23.10
Dvorana Gustaf
Pričetek ob 15:00
Lab


M A R I B O R I N G: DNEVI IMPROVIZIRANIH MUZIK (22.,23.,24. oktober)

 

 

Prihajajo dnevi improviziranih muzik in prinašajo presek domačega dogajanja s področja svobodne improvizacije zadnjih nekaj let. Srečevali se bomo v tovrstnim muzikam prijaznem in domačem prostoru - dvorani Gustaf v Mariboru med 22. in 24. oktobrom 2013.

 

Poleg večernega koncertnega programa, se imajo zgoditi tudi delavnice in odprti sešni v popoldanskih urah. Času in okolju primerno se bomo tudi javno pogovarjali in sicer na predavanju in predstavitvi knjige "Glasba in avtorska pravica", avtorjev S. Frith, L. Marshall,  ki je v prevodu Iča Vidmarja letos izšla pri založbi Studia Humanitatis. Predavanje Iča Vidmarja z naslovom "Čigava je godba?" in pogovor z njim bo poskušal razjasniti odprta vprašanja in dileme s področja glasbe in avtorske pravice.

 

 



Večerni koncertni program po dnevih:

 

 

TOREK 22. OKT 2013

 

20:00

PARTÍJA (SLO)

Jaka Berger - preparacije, strunski kos

Andraž Magajna - preparacije, strunski kos

Matej Stupica - preparacije, strunski kos



21:00

 

URTIGA (SLO)

Ina Puntar - glas

Ana Kravanja - violina

Neža Naglič - ogrodje pianina



22:00

 

BERGLJOT (NOR)
Vojtech Prochazka - sintetizatorji, elektronika
Adrian Myhr - električni bas
Tore Sandbakken - bobni, tolkala

 

 

 

SREDA 23. OKTOBER 2013



20:00

 

SAMO GROMOFON (SLO)
Tomaž Grom - kontrabas, laptop, elektronika
Andrej Fon - pihala, viktor, gajda, električna kitara, efekti, zvočila, predmeti
Samo Kutin - hurdy-gurdy, zvočila, predmeti


21:00

 

Cene Resnik - saksofon

Jošt Drašler - kontrabas

Peter Šüklar - tolkala


22:00

 

Zlatko Kaučič z gosti

 

 

 

ČETRTEK 24. OKTOBER 2013



17:00

 

Predavanje Ičo Vidmar: Čigava je godba? Glasba in avtorska pravica.

 

Čigava je godba?

 

 

Glasba in avtorska pravica oziroma kaj ima s tem Miki Miška?

 

Iztočnica za predavanje je izid zbornika Glasba in avtorska pravica, ki je letos izšel pri založbi Studia humanitatis. (Urednika Simon Frith in Lee Marshall, II. izdaja, 2004; prevod Ičo Vidmar; spremni pogovor Jože Vogrinc in Ičo Vidmar) Zbornik ni izrecno pravniški. To je pomembno, saj se prepogosto ustvarja vtis, da o avtorskem pravu in uveljavljanju avtorske in sorodnih pravic lahko kaj reče le pravna veda, pravne službe glasbenih založb, specializirani odvetniki ali pa avtorska združenja (kolektivne organizacije).

 

 

Prvi uvodni podarek je, da kljub vsem določilom in pravilih avtorskega prava igramo glasbo, jo bolj ali manj izvirno ustvarjamo, izmenjujemo, med drugim tudi v obliki daru. Ali pa z njo zasipamo mednarodni glasbeni trg ne da bi bi bili podpisniki mednarodnih avtorskih konvencij, kar so desetletja leta počele ZDA.

 

 

Drugi poudarek je, da so zgodovinsko pravna načela avtorskega prava politični konstrukt z ekonomskimi vzroki in posledicami. Smo na terenu politične ekonomije glasbe, v sferi njene proizvodnje, distribucije in potrošnje, kjer ima glasba status blaga na kapitalističnem trgu, avtorska pravica pa status lastnine, ki si jo lahko nekdo prisvoji in z njo »v omejenem roku trajanja« trguje oziroma jo izkorišča.

 

 

 

Ičo Vidmar je magister sociologije kulture. Je neodvisni glasbeni publicist, prevajalec in kritik. Občasno honorarno poučuje sociologijo popularne godbe na oddelku za sociologijo Filozofske fakultete v Ljubljani. Besedila o sodobni kulturi in glasbi objavlja v različnih tiskanih in elektronskih medijih. Med drugim je prevedel pionirsko delo Dereka Baileya Improvizacija, zbornik Leeja Marshalla in Simona Fritha Glasba in avtorska pravica in antropološko klasiko Sidneya Mintza Sladkost in moč. Od leta 1983 do 1986 je bil glasbeni urednik Radia Študent. Od konca osemdesetih let v oddaji Idealna godba suka jazz, blues,

improvizirano glasbo in afriške godbe.

 

 



20:00

 

DRAŠLER KARLOVČEC DRAŠLER TRIO (SLO)

Marko Karlovčec - saksofoni

Vid Drašler - bobni, zvočila

Jošt Drašler - kontrabas


21:00

 

SPINIFEX (NL)
Tobias Klein - alt saksofon
Jasper Stadhouders - kitara
Goncalo Almeida - bass
Philipp Moser - bobni
posebni gost: Piotr Damasiewicz - trobenta

 

 

 

 

 

 

SAMO GROMOFON

 

Tomaž Grom - kontrabas, laptop, elektronika
Andrej Fon - pihala, viktor, gajda, električna kitara, efekti, zvočila, predmeti
Samo Kutin - hurdy-gurdy, zvočila, predmeti

 

Za imenom Samo Gromofon se skrivajo trije vešči improvizatorji - Tomaž Grom, Andrej Fon in Samo Kutin. Grom, ki ga verjetno ni potrebno obširno predstavljati, je prvoborec svobodno improviziranega muziciranja pri nas, aktivist in organizator koncertov, polovica zavoda Sploh, skladatelj drzne gledališke in otroške glasbe ter še marsikaj drugega. Fon in Kutin pa sta, čeprav nekoliko mlajša, tako skupaj kot vsak zase dovolj zloglasna v improvizatorskih, eksperimentalnih, noise-rockerskih, kantavtorskih in ljudsko-godbenih okoljih. V triu Samo Gromofon se srečajo na razgibanih stičiščih barvite ne-idiomatske improvizacije v kateri pa, po neznanem ključu, občasno posegajo tudi po sledeh svojih raznolikih glasbenih zgodovin in kakem razpoznavnem vzorcu ali dveh, ki jih na izrazito ne-banalen način vpletejo v svoj suveren in pozoren flow.

 

 

 

URTÍGA

 

Ina Puntar - glas
Ana Kravanja - violina
Neža Naglič - ogrodje pianina

 

Trio Urtíga je sveža zasedba domačih improvizatork Ine Puntar, Ane Kravanja in Neže Naglič. Urtíga je portugalska beseda za koprivo. Kopriva je samonikla rastlina, ki raste na zapuščenih vrtovih, njivah, vlažnih gozdovih, ob cestah, nasipih in tudi visoko v planinah. Hipokrat in Horacij že pišeta o koristnosti uživanja kopriv, Plinij starejši pa celo zapiše, da mlade koprive spomladi dajejo dobro in zdravo hrano telesu in tistega, ki jih uživa, celo leto varujejo pred boleznimi. Za hrano se uporabljajo listi in mladi vršički koprive, nabrane spomladi in pripravljene enako kot špinača. Včasih jih mešajo tudi z drugo zelenjavo ali pa pripravljajo iz njih razne omake, juhe in solate.




Partíja

 

 

Jaka Berger / Andraž Magajna / Matej Stupica

 

 

Kompozicija za strunsko mizo, paket kart, kocke in orodja. Partíja je zvočni projekt, igra in objekt v obliki preobraženega pianina. Na prvotno zadnjo stranico pianina (z ogrodjem in strunami) so pritrjene noge. Strune tako igrajo vlogo površine mize. S tem inštrument oziroma zvočni objekt pridobi značaj mize, pohištva, funkcionalnega objekta našega vsakdana.

 

 

Ime Partíja izhaja iz slovenskega pogovornega izraza za besedo igra. Slovenski jezik ne pozna distinkcije med play, ki pomeni vstopanje v kožo nekoga ali nečesa, ter game, ki praviloma označuje strukturno in časovno kompleksnejše dejavnosti. Partíja se kot igra navezuje na slednjo (game). Partija je igranje z veščinami, znanji in naključji znotraj časovnih in prostorskih meja. Je okrepljen prostor izražanja.

Prvi performans na preobraženem pianinu bo igranje namizne igre. Elementi tokratne igre so karte, ki določajo orodje (zvočilo) in prostorsko koordinato opravila, ter kocke, ki bodo narekovale število dogodkov med posameznimi menjavami.

 

 

V prvi Partíji bodo sodelovali trije igralci, ki bodo zvočno sliko ustvarjali z različnimi zvočili vsakdana. Z njimi bodo posegali na namizje - strune, ozvočene s kontaktnimi mikrofoni.

 

 

 

 

DRAŠLER KARLOVČEC DRAŠLER TRIO

 

Marko Karlovčec - saksofoni

Jošt Drašler - kontrabas

Vid Drašler - bobni, zvočila

 

Domača zasedba, ki pluje med free jazzom in svobodno improvizirano glasbo,

se je s svojstveno izraznostjo in suverenostjo/inovativnostjo učvrstila na

vidnejših festivalskih odrih pri nas (Jazz Cerkno festival, Sajeta) z muziko pa so odpluli tudi na tuje.

Trije izpiljeni/ izurjeni improvizatorji in sledilci glasbe Jošt Drašler na kontrabasu,

Marko Karlovčec na saksofonih in Vid Drašler na bobnih ter zvočilih tvorijo

DRAŠLER KARLOVČEC DRAŠLER trio. Predano muziciranje in nenehno iskanje intrigantnih

in neujemljivih, pa vendarle oprijemljivih muzik/ zvočenj/ zvočnih eksperimentov

jih vsakič znova združuje in poglablja njih prijateljstvo skozi glasbena raziskovanja in obratno.

Fantje so tik pred izidom njihovega prvenca pod okriljem Zavoda SLOH.

Jošt in Vid Drašler, bratska naveza, sta se kalila v polju jazza, rocka,

v zadnjih letih pa najraje muzicirata nepredvidljive glasbene trenutke.

Marko Karlovčec z izdelano glasbeno vizijo biva v raziskovalnem duhu glasbe,

kot posebnež/ samorastnik/ z lastnim glasbenim zvenom.

V prepletanju hipnih glasbenih zamislic, občutka za skupno sodelovanje,

odprtost in tišino kujejo zvočno bivanje tukaj in zdaj, ki se rojeva vselej na novo.

Slišati jih bo tudi na festivalu Neposlušno novembra v Ljubljani.

 

 

 

 

 

 

 

ZLATKO KAUČIČ

 

Če kdo pooseblja, predstavlja glasbo/ muzike v najbolj možnem pomenu besede,

je to inspirativen, iskren, srčen človek, biser slovenske improvizatorske in jazzovske scene,

mojster/ maestro/virtuoz/ vrhunski glasbenik ZLATKO KAUČIČ. Neukrotljiv in neuničljiv duh ga vodi v muziciranje, kot vsakodnevno dihanje/ bitje/ žitje/. Skladatelj, tolkalec, bobnar iz Goriških Brd svojo glasbo živi. Neusahljiv vir ustvarjalnosti, ki veje iz njega, prenaša/ posreduje tudi na mlajše generacije slovenskih in tujih glasbenikov. Kot svojevrsten glasbeni pedagog želi pokazati pot posameznikom, tisto, ki izvira iz njih samih. Uči jih življenja skozi glasbo in obratno. Njegova sodelovanja gre beležiti z mnogimi vrhunski glasbeniki v svetovnem in domačem merilu, izdal je nemalo glasbenih ploščkov, samostojnih in z drugimi. Zaprisežen raziskovalec zvočnih pokrajin notranjščine in zunanjega sveta, sluti, dojema glasbo kot nekaj subtilnega, lesketajočega, čutečega, tuzemskega in vseobsegajočega. Glasbeni poet stremi k večni popolnosti. Doživeti je nepopisno/ neopisljivo glasbeno lepoto, v improvizaciji, eksperimentalnih dotikih, jazzovskih odtisih. Kot čarovnik/ čarodej, ki s čarobno paličico nariše/ naslika opojno zvočno pokrajino, ki je pomenljiva, dotakljiva, ganljiva, dih jemajoča.

 

 

 

 

 

CENE RESNIK & PETER ŠÜKLAR & JOŠT DRAŠLER TRIO

 

Cene Resnik - tenor saksofon

Peter Šüklar - tolkala

Jošt Drašler - kontrabas

 

Trio s svojimi redkimi, vendar prijetnimi in toplimi glasbenimi podvigi/ navdihi,

spajajo pritlehnost in izvirnost. Saksofonist Cene Resnik, bobnar Peter Šuklar in kontrabasist Jošt Drašler zvenijo kot speven, prijazno ''razglašen'' trio.  Zvočne izkušnje posredujejo na spontan, igriv in iskriv način. Skozi noto svobodne improvizacije, na trenutke dišeče po jazzu, lovijo glasbene niti.

Svoje glasbeno ustvarjanje so predstavili trikrat, med drugim tudi z nastopom na lanskoletnem zagrebškem festivalu Izlog suvremenog zvuka.

 

 

BERGLJOT (NOR/CZ)

 

Vojtech Prochazka - piano, organ, synths, electronics
Adrian Myhr - acoustic/electric bass
Tore Sandbakken - drums, percussions

 

Začetki segajo v leto 2008 v formaciji akustičnega jazz tria. Dokaj hitro se je zasedba začela premikati skozi free jazz do akustične svobodne improvizacije in pristala v električnem zvočnem polju sintetizatorjev, elektronike in električnega basa. Edina konstanta je strikten minimalističen pristop počasnega razvoja, z osredotočanjem na polnosti zvoka ter  kompleksna in energična izvedba.

 

 

 

SPINIFEX (NL)

 

Tobias Klein - alt saksofon

Jasper Stadhouders - kitara

Goncalo Almeida - bas kitara

Philipp Moser - bobni

Posebni gost: Piotr Damasiewicz - trobenta

 

Osnovne sestavine zasedbe sestavlja intenzivna improvizacija, virtuozne solo točke, psihotična ritmika in extremna dinamika. Zasedbo sestavljajo glasbeniki, ki so kot posamezniki že uveljavljeni na evropskem prizorišču, tokrat pa se jim pridružuje še poljski trobentač Piotr Damasiewicz.

 

Tobias Klein je skladatelj in pihalec, s fokusom v svobodni improvizaciji, sodobnem jazzu in elektroniki, kot tudi v tehnikah in vplivih glasbe iz Afrike, Vzhodne Evrope in Azije.

 

Philipp Moser velja za najboljšega metalskega bobnarja na nizozemskem, svojo prepoznavnost pa gradi tudi kot izjemno kreativni jazz tolkalist. Še vedno pa je najbolj prepoznaven po sodelovanju z znano avantgardno metal zasedbo Cilice.

 

Jasper Stadhouders je aktivni član mednarodnega kroga improvizirane glasbe. Sicer že stari znanec Mariboringa, kjer je nastopal z zasedbo Cactus Truck in v sodelovanju z domačimi improvizatorji, nazadnje v triu z Zlatkom Kaučičem in Boštjanom Simonom.

 

Gonçalo Almeida je pravtako stari znanec Gustaf odra, kjer se je že prredstavil kot odličen basist v free jazz, jazzcore zasedbah Albatre in Heinz Karlhausen & The Diatonics. V Ljubljani pa je nastopil na jazz festtivalu z priznano zasedbo Lama.

 

 

 

 

 

 

https://www.facebook.com/mariboring.muzika?fref=ts