Program / Šola gledališča zatiranih ZiZ

Junij 18123/45678910/11121314151617/18192021222324/252627282930
Sob 9.6
Vetrinjski dvor
Prispevek: /
Infopeka
Izobraževanje


Šola gledališča zatiranih ZiZ

Pekarna Magdalenske mreže in Kolektiv ZiZ vabimo na Šolo gledališča zatiranih, intenzivno usposabljanje  za mlade, mladinske delavce_ke, aktiviste_ke, (socialne) pedagoge_inje, andragoge_inje, socialne delavce_ke in vse, zainteresirane za izpopolnjevanje v metodi aktivističnega in gledališkega dela.

KAJ?

Estetika gledališča zatiranih, časopisno, slikovno, nevidno in forumsko gledališče, teorija gledališča zatiranih in ogledi predstav gledališča zatiranih.

Usposabljanje bo potekalo v obliki štirih modulov.

KDAJ?

I. MODUL: 10.-11.3.2018

II. MODUL: 7.-8.4.2018

III. MODUL: 19.-20.5.2018

IV. MODUL: 9.-10.6.2018

Priporočljiva je udeležba na vseh modulih, obvezna pa na posameznem celem modulu.

KJE?

Vetrinjski dvor, Maribor.

PRIJAVE:

Obvezne so predhodne prijave na infopeka@infopeka.org.

MENTORICA:

Barbara Polajnar, magistra kulturologije, pedagoginja, performerka in producentka ter večletna izvajalka metode gledališča zatiranih v Sloveniji in tujini.

CENA:

Izobraževanje je za udeležence brezplačno in neprecenljivo.

 

O gledališču zatiranih:

Gledališče zatiranih se uporablja v pedagoške, izobraževalne in gledališko-aktivistične namene kot orodje za doseganje socialne pravičnosti, lahko pa ima tudi terapevtske učinke. Odpira prostor, kjer spregovorijo tisti, ki nimajo glasu ali spregovorimo o tematikah, o katerih ne govorimo preko dialoga, namesto več vzporedno potekajočih monologov. Predstavlja metodo vzpostavljanja raznolikih načinov komunikacije in osebnega izražanja, skupinske dinamike ter opozarjanja na neenaka družbena razmerja v družbi skozi interaktivne in sodelujoče pristope ter aktivno participacijo.

Tehnike Gledališča zatiranih, ki bodo obravnavane na usposabljanju:

Časopisno gledališče. Namen tehnike je preoblikovati in spreminjati dnevne novice, časopise, raznolike članke, politične govore, državno ustavo, deklaracije človekovih pravic, odlomke iz Biblije in drug material v dramski performans.

Nevidno gledališče neposredno posega in intervenira v družbo z določeno tematiko z namenom spodbujanja diskusije, stimulativnega javnega dialoga, spodbujanja ozaveščenosti in izpostavljanju problema, ki bi moral biti rešen ter postavljanja vprašanj v javnem forumu. Gledalec v nevidnem gledališču je transformiran v protagonista akcije - gled-igralca, ne da bi se tega zavedal. Ciljna publika nevidnega gledališča so tako naključni mimoidoči, ki ne vedo, da so del vnaprej planiranega in zrežiranega ter ne povsem improviziranega performansa - zgolj izvajalci vedo, da gre za v naprej pripravljeno in zrežirano igro.

Forumsko gledališče je nadgradnja pristopa imenovanega simultana dramaturgija, kjer igralci odigrajo kratek prizor, v katerem je jasno prikazana oseba, ki je zatirana in oseba, ki zatira. Tehnika sloni na improvizaciji igralcev in gledalcev v enem (gled-igralcev). Intervencije potekajo ena za drugo, nikoli istočasno, ko gled-igralci odigrajo svoje predloge za soočanje s situacijo in jo fizično pokažejo na odru. V forumskem gledališču most in kontakt med gledalci in igralci vzpostavlja joker, ki gledalce spodbuja k aktivni participaciji, diskusiji in premisleku. V tej tehniki gre za refleksijo realnosti in vajo za akcijo v prihodnje v situacijah v življenju.

Slikovno gledališče je serija tehnik, v okviru katerih udeleženci brez govora in besed, temveč zgolj skozi podobe in prostor utelesijo svoja čustva in izkušnje. Udeleženci se izrazijo z 'zamrznjenimi slikami', s pozornostjo na pozicioniranju telesa, zamrznjenih gibov, mimike ter izraza na obrazu.

Estetika Gledališča zatiranih predstavlja paleto kulturnih in umetniških dejavnosti, ki jih skupnosti razvijejo za izzivanje, upiranje in transformiranje zatiranja. Obnavlja moč umetnosti in gledališča za "osvobajanje tako zatiralca kot zatiranega", kar nam prek ustvarjalnosti, umetnosti, dialoga in izobraževanja "povrne najglobljo človečnost". Predstavlja raznolike pristope in tehnike, ki se združijo z željo po estetizaciji prizorov zatiranja. Proces raziskovanja poteka preko pisanja pesmi, pisem, osebnih refleksij, s slikanjem, fotografiranjem, preko plesa, glasbe, inštalacij ipd.

 

Pridružujemo si pravico do sprememb v programu.

 

Info: Pekarna Magdalenske mreže, Mladinski informacijsko-svetovalni center INFOPEKA, Ob železnici 16, 2000 Maribor, 02 300 68 50, 041 481 246, infopeka@infopeka.org