1234567/891011121314/15161718192021/22232425262728/293031
 
 
Ágnes Kántor Tetsushi Higashino Vania Rovisco / Maria F. Scaroni Mehdi Saeedi Paul Prudence Anna Fabricius  Mafalda Neves Matthew Cowan Katarína Hudačinová Svetlana Fialová Jérôme Souillot Emma Bell  Maja Pelević & nikola Zavišić Alix Marie Benoit Izard - Bizard Združenje KURS  Heli Ryhänen  Linda van Dalen Andrej Kolenčík - Admiral  Ji Eun Moon     
GUESTROOM
Matthew Cowan
V Londonu živeči Novozelandčan je diplomiral iz angleščine in psihologije na Univerzi v Aucklandu (Nova Zelandija), magistrski študij likovne umetnosti pa je zaključil v Newcastlu v Veliki Britaniji. V svojem umetniškem ustvarjanju se posveča videu, performansu in kiparstvu. Raziskuje vpliv folklorne tradicije in odnos ljudi do nje, oživlja ljudske običaje ter rituale, tako da njihove posamezne elemente vključuje v svoja dela in na ta način preteklost povezuje s sedanjostjo. Ključna elementa njegovih del sta humor in subverzija običajnega družbenega reda. Svoja dela je predstavil na več samostojnih in skupinskih razstavah v Veliki Britaniji.
Na rezidenčnem obisku v Mariboru je umetnik raziskoval folklorno tradicijo naše regije, iskal njene sledi v sedanjosti ter njene vplive na ljudi. Povezal se je tako s tukajšnjimi ustvarjalci, kot tudi s prebivalci mesta, da bi preveril moč vpliva tradicije in ritualov na današnje življenje in ustvarjanje ter iz tega črpal navdih za serijo novih del, ki so nastala v okviru umetniške rezidence. Eden od motivov, ki umetnika navdihuje in privlači, je mit o obljubljeni deželi, Indiji Koromandiji (Land of Cockaigne), kjer se cedita med in mleko. Glede na to, da je Kulturni center Pekarna v njegovih očeh v določenih ozirih predstavljal možnost takšnega prostora, je v sodelovanju z Ivanom Krepekom in Jernejem Žumerjem iz Studia 39 na zunanjo steno Hladilnice, kot krajevno oznako, naslikal tridesetmetrski grafit – tradicionalno slovensko klobaso.
V okviru raziskovanja folklorne tradicije naše regije so umetnika najbolj pritegnili kurenti ter še posebej pokači, ki so nekoč z ogromnimi biči med drugim odganjali zle duhove, prav tako pa so biči služili kot oblika komuniciranja. Umetnika je navdušil tako način uporabe (izvedbeni moment) kot tudi zvok, ki ga bič proizvaja in v tej stari tradiciji je našel navdih za nastanek svojega video dela, pri čemer so mu na pomoč priskočili
pokači iz Tržca. Glede na to, da je umetnik v Mariboru gostoval spomladi, v času, ki je bil nekoč zaznamovan s številnimi rituali, je bil eden od njegovih projektov posvečen prav temu letnemu času. Po zgledu portreta Salvadora Dalija In Voluptas Mors iz leta 1951, ki je nastal v sodelovanju s fotografom Philippom Halsmanom, je nastal video, ki predstavlja neke vrste kontrapunkt boginji pomladi. Lobanja je pri tem sestavljena
iz človeških teles, video pa spremlja tako njeno konstrukcijo, kot tudi dekonstrukcijo; dve nasprotji, dva nasprotna principa – kot življenje in smrt, ki ju sam motiv vsebuje. V ospredju kompozicije je zamaskirana podoba, ki igra na lončeni bas (gudalo) in celoti daje obredni značaj. Umetnik je tako na različne načine prepletal folklorno tradicijo in lastno ustvarjalno poetiko ter v kratkem času svoje rezidence zasnoval kolaž raznolikih del.

»V čast mi je bilo delati v SobiZaGoste, bili so izjemni gostitelji in mi veliko pomagali pri uresničitvi projektov, ki so me zanimali. Čeprav sem v Mariboru preživel kratek čas, imam občutek, da sem veliko naredil, kar je bilo vsekakor mogoče zaradi izjemne podpore ekipe SobeZaGoste. Njihova pomoč je presegala zgolj vlogo prevajalcev, kajti morali so razumeti perspektivo, ki sem jo želel vključiti v svoje umetniško delo in jo pomagati posredovati občinstvu. To je nelahka naloga v kateremkoli jeziku.«